Instagram Dan WhatsApp Dilaporkan Bakal Dijenamakan Semula Dengan Penambahan Jenama “Facebook”



Instagram dan WhatsApp merupakan antara produk popular yang dimiliki oleh Facebook. Ia masih beroperasi secara bebas pada hari ini, dan kini ia dilaporkan yang mana Facebook ingin membuatkan orang ramai mengetahui kedua-dua perkhidmatan berkenaan adalah milik Facebook dengan jelas.
Menurut The Information, Facebook kelak bakal menambah penjenamaan mereka, dan akan menamakannya sebagai “Instagram dari Facebook” dan juga “WhatsApp dari Facebook”.
Pada hari ini, antara jenama dibawah Facebook yang telah mula menggunakan konsep lebih kurang sama adalah Oculus dan juga WorkPlace, dimana kedua-duanya menambah “Dari Facebook” pada penjenamaan mereka.
Dengan langkah ini, ia sekaligus akan membuatkan orang ramai lebih mudah mengenali akan penawaran-penawaran daripada Facebook.
Ia tidak diketahui sama ada pengguna akan lebih meminati langkah ini atau tidak, memandangkan ada yang masih skeptikal berkaitan privasi dan Facebook. Apa pun, dengan sasaran untuk menjadikan sistem permesejan yang disatukan, dan beberapa perancangan lain, mungkin ini adalah salah satu langkah yang tepat daripada Facebook.
Apa kata anda?